مسافرت و گردشگری

زنجان گردی کنید

زنجان یکی از شهرهایی است که در زمینه ی گردشگری ایران زمین بسیار قوی است اما نسبت به آن کم لطفی های زیادی می شود. آب و هوای معتدل این استان در تابستان و حتی کمی سرد آن در زمستان و اوایل بهار موجب می شود که این شهر از نظر گردشگری مورد پسند بسیاری از ایرانی ها باشد.

مسجد جامع زنجان

مجموعه تاریخی مسجد جامع یکی از بناهی ارزشمند شهر زنجان ، معروف به مسجد سید است که در بافت تاریخی و قدیمی شهر قرار گرفته است .

برای اینکه زنجانی ها را بهتر بشناسید می توانید از ذائقه ی آن ها شروع کنید. به داخل رستوران ها و حتی خانه های روستایی بروید و از آن ها بخواهید که برایتان رشته بلاماش، قیقناق، كوفده یا كوفته، آغوز یا بلاما، اییردک، سوزمه، کاله جوش، انواع دلمه‌ها، اریشته آشو (آش رشته)،  بوغدا آشو (آش گندم)، تورش آشو، (آش ترش)، سوت آشو (شیر برنج)، قوروت آشو (آش كشک) و یارما آشو (آش بلغور) تهیه کنند. از سفرتان اینگونه لذت ببرید.

برای گردش اگر فقط و تنها فقط به . مجموعه توریستی گاوازنک بروید می توانید تمام روزتان را به خوشی سپری کنید.  اما اگر علاقمند به مکان های تاریخی زنجان نیز هستید می توانید سری به کاروانسرای سنگی زنجان بزنید. این مکان شهرت بسیاری دارد. علاوه بر این بازار تاریخی زنجان به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده ی ایران، مکانی است که در ان می توانید انواع صنایع دستی زنجانی ها را مشاهده کنید. اصلا این بازار حال و هوای خاصی دارد.

عمارت ذوالفقاری زنجان

در میان این بازار بزرگ سرای ملک وجود دارد که آثاری تاریخی است که باید از آن دیدن کنید. اگر این دو سه جاذبه ی تاریخی شما را قانع نکرد می توانید سری هم به . موزه رختشوی خانه، موزه مردان نمکی،‌ پل میر بهاالدین، عمارت ذوالفقاری و کاروانسرای دخان بزنید. این مکان ها مهم ترین بخش های گردشگری تاریخی و کهن زنجان به شمار می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا