مسافرت و گردشگری

نکات سفر با نوزاد

برای نوزادتان لباس مناسب را بردارید.
همان طور که می دانید بچه ها به دلیل کثیف کاری بسیار نیاز به لباس زیاد نیز دارند بنابراین به اندازه کافی برای فرزندتان لباس بردارید . سعی کنید لباس هایی را بردارید که جنس آن ها نخی باشد و به راحتی شسته شود و نیازی به اتو کردن هم نداشته باشد .

برای او لباس گرم هم بردارید زیرا شب ها معمولا هوا سرد می شود .

اگر هوای خیلی گرم است ، برای کودک تان لباس های آستین بلند بردارید چون که آفتاب دست های او را در صورت پوشیدن لباس آستین کوتاه خواهد سوزاند .

برای فرزندتان یک پتو ، بالش کوچک بردارید . در فصل تابستان کلاه لبه دارد و در فصل زمستان کلاه پشمی برایش بردارید . از جمله لوازمی که باید بردارید این ها می باشند عینک آفتابی ، پوشک ، کرم مرطوب کننده ، کرم سوختگی ، کرم ضد آفتاب ، کفش مناسب ، داروهایی که کودک به آن ها نیاز دارد .

اگر مسافرت شما طولانی است سعی کنید که کالسکه کودک را به همراه خودتان ببرید . وسایلی چون شیشه شیر ، دستمال مرطوب ، شیر خشک ، آب معدنی ، لباس تمیز ، کیسه نایلونی برای گذاشتن پوشک نوزاد را فراموش نکنید .

اگر تصمیم دارید که با هواپیما به مسافرت بروید نکات زیر را رعایت کنید:

کودک خودتان را از یک ماهگی می توانید سوار هواپیما کنید .

هوای داخل هواپیما خشک می باشد بنابراین هر چند وقت یک بار به کودک تان شیر بدهید تا آب بدنش تأمین گردد .

 در ارتفاعات برای این که فرزندتان دچار گرفتگی گوش نگردد به او شیر بدهید .

اگر قصد مسافرت با قطار را دارید نکات زیر را رعایت کنید:

مسافرت با قطار بسیار راحت تر از اتومبیل می باشد . اگر کودک شما کم تر از سه ماه سن دارد سعی کنید که روز را برای سفر انتخاب کنید اما اگر بزرگ تر است می توانید از شب هم استفاده کنید .

فرزندتان را در کنار پنجره نگذارید . اگر احساس می کنید که هوا سرد است او را با لباس گرم کاملا بپوشانید و سعی کنید از لباس هایی استفاده کنید که دکمه یا زیپ دارند وبه راحتی باز و بسته می شوند .

baby_2464393b

اگر تصمیم دارید با اتومبیل خودتان به مسافرت بروید نکات زیر را رعایت کنید:

هنگام مسافرت با وسیله شخصی خودتان روز را برای سفر به دلیل ترافیک خیابان ها انتخاب کنید . اگر در فصل تابستان است بهترین ساعت ، ساعت 4 صبح می باشد زیرا در ساعات میانی گرمای هوا اذیت تان خواهد کرد .

برای این که هوای داخل اتومبیل تان خشک نشود تهویه آن را بر روی درجه کم تنظیم نمایید . بدن نوزاد هنوز توانایی تنظیم کردن دما را ندارد ، و در دمای زیاد به ویژه در فصل تابستان دچار کم آبی می شود . برای همین هر نیم ساعت به او شیر بدهید .

توسط درجه کولر ماشین دمای هوای داخل ماشین را تنظیم کنید اگر هم کولر ندارید دستمالی را نم دار کنید و آن را بر روی صورت فرزندتان بگذارید .

شب ها که هوا سردتر می شود جوراب به پای کودکتان کنید بچه ها سریعا از قسمت پا دچار سرماخوردگی می شوند .

 در آب و هوای گرم دقت داشته باشید که فرزندتان را داخل اتومبیل تنها رها نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا