خواندنی هانوشته زیبا

 ۳ مرحله برای اجرای یک ایده موفق

آماده، هدف، آتش… در اینجا شما را وارد فرایند “تفکر، برنامه‌ریزی، اجرا” خواهیم کرد تا ایده‌های خودتان را با موفقیت اجرا کنید.

فرصت‌های جدید هیجان‌انگیز هستند؛ اما اگر شما بدون نقشه حرکت کنید به هدف نخواهید رسید. اگر شما در همان ابتدا شلیک کنید، برخی مواقع به هدف می‌زنید و برخی مواقع گلوله‌های زیادی را اسراف می‌کنید. جیم کالینز می‌گوید هیچ میانبری به موفقیت وجود ندارد.

با استفاده از سیستم ’’فکر کن، برنامه‌ریزی کن. انجامش بده ‌، شما می‌توانید عادات خوب خود را برای پیشرفتتان افزایش دهید. این یک کار ساده است ولی نیاز به اجرا دارد.

 ۱- تفکر

فرایند با فکر کردن شروع می‌شود. اغلب مردم با اولین ایده‌ای که به ذهنشان می‌رسد فرایند را شروع می‌کنند. تبدیل یک ایده به استراتژی به زمان زیادی احتیاج دارد.

برای اکثر مردم گذاشتن زمان برای تبدیل ایده‌شان به استراتژی کمی سخت است اما اگر زمانی را به فکر کردن روی ایده‌تان اختصاص دهید تصمیم بهتری خواهید گرفت. پس بهتر است اگر ایده‌ای دارید کمی روی آن فکر کنید.

ایده

 ۲- برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی به این معنی است که چگونه ایده خود را اجرا کنید. برای اینکار بهتر است با تیم خود مشورت کنید و ببینید از چه طریقی می‌توانید سریعتر ایده خود را به استراتژی تبدیل کنید. چگونه قرار است این ایده اجرا شود و به چه چیزهایی نیاز دارید؟

 به هرکدام از اعضای تیمتان بگویید که تا چه زمانی چه کارهایی باید انجام دهند، در این صورت هر فرد می‌داند در هر روز چه کارهایی باید انجام دهد.

 ۳- اجرا

تا زمانی که شما دست به کار نشوید هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. هر هفته شما باید کمی از برنامه ریزیتان جلوتر باشید. شنبه هر هفته باید به تیمتان بفهمانید که اولویت‌های کاریشان در آن هفته چه چیزهایی است؟

واضح باشید که هر هفته چه کارهایی باید انجام شود. قدم‌های کوتاه و برنامه‌ریزی هفتگی باعث می‌شود که پروژه کاری شما قابل مدیریت باشد. هر وقت احساس کردید که برنامه ریزیتان درست کار نمی‌کند کمی در مورد آن فکر کنید و مجدداً یک برنامه‌ریزی دیگر انجام دهید.

 برنامه‌ریزی به شما اجازه می‌دهد با تیمتان هماهنگ شوید و قدم‌هایتان را واضح بردارید و زودتر به هدفتان برسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا