مطالب متفرقه

افسردگی چیست و چه راه های درمان برای درمان آن وجود دارد؟

در این مقاله قصد داریم در ابتدا افسردگی را توضیح دهیم و علائم و راه های شناخت آن را بررسی کنیم. سپس راه های درمان این مشکل را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

افسردگی چیست؟

افسردگی نوعی اختلال روانی است که باعث بروز غم و ناراحتی در فرد می شود که می تواند سبب کاهش انگیزه و کاهش عملکرد مفید در کار و تحصیل و از همه مهمتر از بین رفتن علایق شود. از اين رو شناخت علائم افسردگی و درمان به موقع آن بوسیله روش های نوین مشاوره افسردگی  از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. مشاوره افسردگی فرآیندی است که در آن مشاور به تشخیص و درمان فرد افسرده پرداخته و ابتدا با روش های بدون دارو شروع شده و سپس در صورت نیاز و شدت افسردگی دارو نیز تجویز می شود. در حالی که افسردگی قابل درمان می باشد و علائم آن قابل رفع است، ولی نمی تواند به صورت کامل معالجه شود.در مقابل، هدف درمانگر یا مشاور بهبود دادن و کاهش افسردگی می باشد. همانند سایر شرایط مزمن، حتی در صورتی که فرض بر امکان بروز مجدد آن باشد، یک سری روش های درمان برای کاهش شدت علائم، مدیریت شرایط و حمایت از شما وجود دارند. برای درمان افسردگی و دریافت مشاوره افسردگی تهران ، پیشنهاد ما به شما کلینیک تخصصی روانشناسی گروه همراه می باشد. این کلینیک با در اختیار داشتن کادر مجرب و متخصص در تمام شاخه های روانشناسی بهترین گزینه جهت درمان افسردگی و اضطراب برای عزیزانی که ساکن تهران هستند می باشد.

علائم افسردگی

افسردگی یکی از اختلالاتی هست که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که متاسفانه نیمی از افرادی که افسردگی دارند، هیچ وقت شناسایی نمی شوند یا تحت درمان قرار نمی گیرند. از این رو به موارد و علائم افسردگی اشاره کرده ایم که عبارتند از:

  • عدم تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم گیری ها
  • خستگی
  • احساس گناه، بی ارزش بودن و درماندگی
  • بی خوابی، بیدار ماندن تا اوایل صبح، یا خوابیدن بیش از اندازه
  • بیقراری
  • از دست دادن علاقمندی نسبت به مواردی که قبلا لذت بخش بوده اند، همانند سکس
  • تحریک پذیری
  • خوردن بیش از حد غذا یا از دست دادن اشتها
  • مشکلات گوارشی که بدون دریافت درمان بهبود نمی یابند
  • درد ها، ناراحتی ها، سردردها یا گرفتگی های عضلانی که خوب نمی شوند
  • ادامه داشتن احساسات غمگینین، اضطراب یا پوچ گرایی
  • تفکرات یا اقدامات خود کشی

درمان افسردگی و اضطراب

آیا تا به حال به بهترین راه درمان افسردگی فکر کرده‌اید؟ افسردگی نه تنها کیفیت زندگی شما را پایین می آورد بلکه باعث می شود در زندگی افرادی که با شما زندگی می‌کنند اختلال ایجاد شود و جامعه‌ای که در آن هستید را نیز دچار مشکلات فراوانی کند. اما باید بدانید برای درمان افسردگی، روش‌های موثر زیادی وجود دارد. گاهی افسرده بودن مثل این است که هیچگاه از زیر بار تاریکی رها نخواهید شد. ولی حتی حادترین انواع افسردگی هم قابل درمان هستند. بنابراین اگر افسردگی، شما را از کار و زندگی انداخته پس برای درمانش دست دست نکنید. روش‌های درمانی مختلفی از رواندرمانی گرفته تا دارودرمانی و تغییر سبک زندگی، به شما برای درمان افسردگی کمک می‌کنند.

جلسات روان درمانی، درمان دارویی و تغییرات در سبک زندگی افراد می تواند از روش های درمان افسردگی باشد. روش هایی که با توجه به شرایط و موقعیت افراد فرق خواهد کرد. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد، مواردی از آنها برای افراد با افسردگی خفیف تا متوسط بسيار موثر است. هر فردی به شیوه متفاوتی تحت تاثیر افسردگی قرار گرفته و هیچ دو نفری به دلایل مشابهی افسرده نمی شوند. بنابراین هیچ روش درمانی یکسانی برای همه مناسب نیست. روشی که برای یک نفر کارآمد است شاید برای فرد دیگر بی اثر باشند. با افزایش آگاهی خودتان در این زمینه می‌توانید درمان مناسب خودتان برای غلبه بر افسردگی را پیدا کرده و دوباره حس شادی، امیدواری و آرامش را در زندگی پیدا کنید. افسردگی مسئله‌ای نیست که به تنهایی قابل حل باشد. درمان افسردگی و اضطراب نیاز به مراجعه به مشاوره افسردگی دارد. مشاوران گروه همراه در زمینه شناسایی علل و انتخاب روش درمانی مناسب همراه شما خواهند بود. درمان افسردگی و اضطراب به افراد كمك می‌كند ديدگاه‌های منفی را كه می ‌تواند گاهی اوقات عامل افسردگی باشند را برطرف كنند. درمان‌ها بين فردی برای افرادی که نمیتوانند با دیگران رابطه خوبی برقرار کنند مفید است. روان درمانی، اصولاً كار زمان بری است جلسات معمولاً حدود يك ساعت طول می ‌كشد و شما نياز به 5 تا 30 جلسه داريد. برخی تراپيست‌ها شما را هفتگی ملاقات می ‌كنند و برخی هر 2 تا 3 هفته يكبار.

برای دریافت مشاوره افسردگی تلفنی می توانید با مراجعه به سایت مرکز مشاوره گروه همراه از طریق شماره های تماس و یا سامانه مشاوره آنلاین با متخخصین ما در تماس باشید و ضمن اطلاع از نحوه درمان افسردگی و مراحل آن، یک جلسه مشاوره رایگان نیز دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا