خودآرایی و زیبایی

نکات طلایی مراقبت از مو

 مو، بخش مهمی از ظاهر فرد است و مراقبت از مو، بسیار با اهمیت است. اگرچه مراقبت از موها مهم است اما لازم نیست هزینه و وقت زیادی را صرف کنید. شما می توانید با رعایت نکات زیر از موهای خود مراقبت کنید.

 ماساژ مو با روغن بهترین اقدام برای موهای شما

اگرچه استفاده از روغن برای موها کار دلچسبی نیست اما ماساژ خوب موها با روغن باعث تحریک جریان خون می شود. روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و حتی روغن خردل انتخاب های مناسبی برای ماساژ موها هستند. این یکی از قدیمی ترین نکات مراقبت از مو در هند تا کنون است.

زیبایی مو

 به حرارت نه بگویید.

آرایش موها با حرارت شدید رطوبت و درخشش موهای شما را از بین می برد. بنابراین تا جایی که امکان دارد از سشوار، صاف کردن و فر کردن موها بپرهیزید. در مواردی که می خواهید از این وسایل برای آرایش موهایتان استفاده کنید از کرم ها یا نرم کننده های مو برای جلوگیری از آسیب موها استفاده کنید.

 آب سرد بهترین دوست شما است.

درست مثل وقتی که ما از آب گرم برای باز کردن منافذ صورت و آب سرد برای بسته شدن آنها استفاده می کنیم این مطلب برای موهایمان نیز صادق است. هرگز آب داغ بر روی موهای خود نریزید زیرا باعث از بین رفتن چربی طبیعی موهایتان می شود. برای شستشوی اولیه و استفاده از شامپو و نرم کننده از آب ولرم استفاده کنید و آبکشی نهایی را با آب سرد انجام دهید. استفاده از آب سرد برای شستشوی موها یکی از مهم ترین نکات مراقبت از مو می باشد که همیشه باید آن را رعایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا