خودآرایی و زیبایی

همه‌ماسک‌های جادویی برای موهای شما

رزماري:

اين گياه به باكتري‌ها و قارچ‌ها حمله مي‌كند و آنها را از بين مي‌برد، يك قاشق چاي خوري رزماري له شده را داخل يك فنجان آب در حال جوش بريزيد و اجازه دهيد چند جوش بزند. سپس آن را صاف كنيد و روزي يك بار به موهاي‌تان بزنيد.

مخلوط آويشن:

نصف ليتر آب را بجوشانيد وقتي آب به جوش آمد1 قاشق غذاخوري رزماري به آن اضافه كنيد، اين مخلوط را حدود 5 دقيقه بجوشانيد سپس از روي اجاق برداريد بعد 1 قاشق غذاخوري آويشن به آن اضاف كنيد و حدود15 دقيقه صبر كنيد سپس اين مخلوط را صاف كنيد، اين مخلوط را به موهاي خشك بزنيد، نيازي به آبكشي نيست.

لوسيون سيب زميني:

5 عدد سيب زميني را بپزيد و پوست آن‌ها را بگيريد و خوب له كنيد سپس 10 قطره يد، 10 قطره آب ليموترش، نصف قاشق چاي خوري روغن بادام و 10 قطره روغن ليمو (در داروخانه‌ها موجود است) به آن اضافه كنيد، مخلوط را در يك شيشه دربسته بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد و هر بار 15 دقيقه قبل از شستن اين مخلوط را به موهاي‌تان بزنيد. ۲ قاشق چاي‌خوري اكليل كوهي و ۲ قاشق چاي‌خوري آويشن را در يك كاسه ريخته و ۲ سوم فنجان آب جوش به آن اضافه كنيد در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد تا به مدت ۲۰ دقيقه خيس بخورد.
سپس آب مخلوط را بعد از ۲۰ دقيقه بگيريد و درون بطري بريزيد سپس سركه سيب را اضافه كرده و هم بزنيد. بطري را در محل خشك و خنك نگهداري كنيد. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبكشي كنيد. كمي از محلول داخل بطري روي سر بريزيد و ماساژ دهيد. قبل از خوابيدن در بين دفعات شامپو كردن‌ها، سر خود را با مقداري از محلول ماساژ دهيد. اين‌كار مي‌تواند شوره سر را از بين ببرد.

ماسك زرده تخم‌مرغ:

يك عدد زرده تخم‌مرغ را با 2 قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري پودر ويتامين A (شما مي‌توانيد چند عدد كپسول ويتامين A را پودر كنيد) مخلوط كنيد و روي موها بماليد. كمي ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به‌مدت 2 ساعت روي موهاي‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي جلوگيري از ريزش مو نيز مي‌تواند تا حدي مفيد باشد.

سيب‌زميني:

يك عدد سيب‌زميني پوست بكنيد و آب آن‌را بگيريد سپس 2 قاشق چاي‌خوري آب سيب‌زميني را با 2 قاشق غذاخوري ژل آلوورا و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد. با اين مخلوط ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد، موهاي‌تان را با كلاه بپوشانيد و بگذاريد به‌مدت 2ساعت روي سر باقي بماند سپس موهاي‌تان را با شامپو بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي 2بار استفاده‌كنيد.

مخلوط شیرو زرده تخم‌:

یک عدد زرده تخم‌مرغ را با خوب هم بزنید تا کف کند. بعد شیر را به آن اضافه کنید، می‌توانید یک قاششق غذا خوری گلاب هم به آن اضافه کنید. این ماسک مو را به مدت ده تا پانزده دقیقه روی موها بگذارید و سپس با آب ولرم آبکشی و کنید و از موهای تازه خود لذت ببرید.

مخلوط ماست و جوش‌شیرین:

برای تهیه این ماسک، پنج قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه مخلوط کنید. اجازه دهید، این مواد 40 دقیقه روی پوست بماند و بعد آنها را با آب شستشو دهید. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید و چربی روی موها ی خود را از بین ببرید.

 هر روز حدود 10 دقيقه به‌گونه‌اي دراز بكشيد كه سرتان پايين‌تر از بدن باشد، اين وضعيت خوابيدن، باعث مي‌شود خون بيشتري وارد سر شما شود. موها را از پشت گردن به سمت بالا شانه كنيد با اين كار به ريشه‌هاي ضعيف شده موها انرژي مي‌دهيد و تا حدي از ريزش آن‌ها جلوگيري مي‌كنيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا