خواندنی هاداستان کوتاه

داستان جالب نوکیا

رئیس نوکیا زمانی که خبر فروش شرکت نوکیا به مایکروسافت را با رسانه ها در میان گذاشت، با دیدگان پر از اشک گفت: «ما هیچ اشتباهی انجام ندادیم، اما باوجود آن هم ما شکست خوردیم»
نوکیا که زمانی یکی از بزرگترین و پرقدرت ترین شرکت های جهان بود، با تمام قدرت دنیای موبایل را زیر پا داشت، اما جهان بسیار سریع تغییر کرد و رقیبان نوکیا هم توانستند در قالب تغییر زمان و جهان، خود را بسرعت تغییر دهند، اما نوکیا نتوانست.
آنها در فراگرفتن فناوری نوین عقب ماندند، در فراگیری تغییر عقب ماندند، فرصتی را که انقلاب بزرگ دیجیتال فراهم آورد را نتوانستند بخوبی جذب نمایند. آنها نه تنها فرصت ثروت اندوزی همانند رقیبانشان را از دست دادند، که حتی شانس برای بقای شان نیز از دست رفت.

نوکیا

از داستان شکست نوکیا می توان آموخت: اگر تغییر نکنید، در مسابقه عقب می مانید و بالاخره شکست می خورید و حذف می شود. یادنگرفتن چیزهای جدید اشتباه نیست، اما همسان نشدن با تغییر زمان، اشتباهی است که منجر به حذف شما از رقابت می شود.
مزایای دیروز شما با گرایشات فردای شما عوض خواهند شد. لازم نیست شما اشتباه کنید و شکست بخورید، بلکه همین که در مقابل رقیب هایتان نتوانید با تغییر زمان همسان شوید، خودبخود از رقابت کنار خواهید رفت.
تغییردادن و بهبود بخشیدن روند زندگی و روند کار به شما شانس جدیدی می بخشد. آنهایی که تغییرپذیر نیستند، روزی فرا خواهد رسید که در جامعه زاید پنداشته شده، از میان برداشته می شوند. آن وقت، ارزش زمان گذشته را خواهند دانست.
برگرفته از: اندیشکده اقتصاد و سیاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا