مسافرت و گردشگری

چال نخجیر ( قسمت چهارم )

بهترین زمان سفر

در فصل گرم و سرد سال می توان از این شگفتی زیبا و عجیب طبیعت بازدید کرد چرا که تهویه طبیعی داخل آن، هوای درون غار را در تابستان خنک و در زمستان گرم می کند و بازدیدکنندگان احساس تنگی نفس و کمبود اکسیژن نمی کنند و با طراوت و نشاط می توانند از زیبایی های آن لذت ببرند.

دسترسی به غار

به شهر دلیجان رفته، با توجه به تابلوهای شهر وارد بلوار فاضل نراقی شده و از میدانی عبور و وارد جاده نراق شده، بعد از طی ۱۵ کیلومتر تابلوی راهنمای غار را مشاهده خواهید کرد. چون غار در دامنه کوه واقع شده به آسانی می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

بهای ورودی غار ۷۰۰۰ تومان است و تا کنون ۱۳۰۰ متر ازین غار برای عموم قابل بازدید است.

چال نخجیر

امکانات رفاهی چال نخجیر

به خاطر حفظ امنیت و سلامتی گردشگران داخل غار مجهز به دوربین های مدار بسته می باشد تا در صورت بروز هرگونه خطر یا مشکلی بازدیدکنندگان را آگاه کنند.

امکانات و تجهیزات رفاهی همچون سالن انتظار، بوفه و مهمانسرا و… در فضای بیرونی غار موجود می باشد.

چند توصیه مهم و دوستانه ی ما به شما عزیزان در موقع بازدید از این مکان

در هنگام بازدید از غار به هیچ عنوان به نهشته های آن دست نزنید.

عکسبرداری با فلش داخل چال نخجیر اکیدا ممنوع می باشد، حتما به کسانی که به این نکته توجه ندارند، تذکر دهید چرا که آنها به تدریج مرگ این ثروت بی نظیر ملی رقم می زنند.

چال نخجیر

در زمان های پر بازدید سعی کنید به این مکان نروید چون بالا رفتن دمای داخل غار ?به خاطر انبوه جمعیت باعث تخریب آن می شود. علاوه بر آن به علت شلوغی بهره کافی را از منظره و محیط نخواهید برد.
در صورت داشتن زمان کافی از دیگر جاذبه های شهرستان نراق و دلیحان نیز دیدن کنید.

اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید به شهرستان دلیجان بروید، در شهر دلیجان دو مجموعه اقامتی و ۶واحد پذیرایی برای گردشگران در نظر گرفته شده است، متاسفانه در شهر نراق مجموعه اقامتی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا