مطالب متفرقه

تست های غیرمخرب چیست؟

همیشه برای عملکرد مناسب کار در رابطه با انواع بازرسی های فنی روش های متداولی استفاده می گردد. معمولا از تست غیر مخرب بعد از انجام جوشکاری و هر نوع تست بر روی فلزات و غیر فلزات استفاده می گردد.

تست غیرمخرب مجموعه اقداماتی است که برای صحت و سلامت کار توسط بازرسان فنی انجام می گیرد، به نحوی که به قطعه مورد نظر آسیبی وارد ننماید.

انواع تست های غیرمخرب:

  • تست غیر مخرب رادیوگرافی صنعتی-RT

از این تست با استفاده از یک چشمه رادیوگرافی ایکس و گاما و فیلم رادیوگرافی نقش متال یا جوش را روی فیلم ایکس ری ظاهر می کندد و با استفاده از دستگاهی به نام ویوور عیوب را بررسی می نمایند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد تست رادیوگرافی صنعتی اینجا کلیک کنید.

  • تست غیر مخرب مایعات نافذ-PT

از این تست با استفاده از سه اسپری کلینر، دولوپر و پنترنت عیوب جوش را با توجه به خاصیت مویینگی بررسی می نمایند. برای اطلاعات بیشتر تست جوش اینجا کلیک کنید.

  • تست غیر مخرب ذرات مغناطیسی-MT

از این تست با داشتن دو اسپری اینک و وایت به بررسی عیوب جوش می پردازند که توسط وسیله ای به نام یوک مغناطیسی بررسی می گردد. جهت اطلاعات بیشتر تست MT اینجا کلیک کنید.

  • تست غیر مخرب چشمی-VT

از این تست برای بررسی عیوب جوش سطحی توسط چشم و یا با ابزار انواع گیج های بازرسی چشمی استفاده می شود. از معروف ترین ابزار در این تست آیینه بازرسی، گیج جوشکاری، چراغ قوه بازرسی می باشد .

 

  • تست غیر مخرب التراسونیک-UT

از این تست با توجه به امواج التراسونیک و دستگاه UT برای بررسی عیوب جوش استفاده می گردد. دستگاه امواج التراسونیک را توسط پراب وارد قطعه می نماید و به بررسی عیوب جوش می پردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا